Rolf Åhmans orkester - Logen Långträsk midsommar 1974


1.000 personer denna kväll, midsommardagen i Långträsk. Var nyss
hemkommen från en turné i Östtyskland. Ringde från Trelleborg hem
till min mor och beställde pitepalt. Direkt från flyget åkte jag hem till
Hortlax, åt palt, som smakade himmelskt, efter all den östtyska mat
som vi ätit. Tvättade av mig resdammat, åkte så iväg för att spela dans-
musik i 4 timmar med Rolf Åhmans. Eftermälet blev sömn, sömn, sömn
och åter mycket sömn.


ROLF ÅHMANS ORKESTER.

Sven-Åke Andersson - bas, sång. Gunnar Sandbladh - keyboard, sax,
sång. Sune Andersson - gitarr, sax, sång. Hasse Eriksson - gitarr, sång.
Roger Lindqvist - trummor, sång.

-------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Douglas Sööderlind

Hej Roger!

I helgen har jag "syndat"Stannade i Piteå för att käka(var på väg upp till Boden)salank in på matbaren"Pitstop"och beställde in en....hör och häpna ....en schnitzel. Det får inte hända igen.:-)Hoppsa jag.

Ha det så gott.

Douglas

2010-06-14 @ 09:15:00
Postat av: Roger

Hej Douglas! Du vet väl, att det är pitepalt som gäller, och inget annat, varje gång som du besöker Piteå?

Mvh Roger.

2010-06-14 @ 10:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0