-"Sverige - vi har ett resultat!"

Nja, någon självklar favorit var hon ju inte, hos mig i alla fall - Anna Bergendahl med sin "This Is My Life". Hon hade inte - i mina ögon - den där superschlagern som jag suttit och väntat på i alla dessa veckor. Hoppades litegrann på Salem Al Fakirs "Keep On Walking", även om den inte heller stack ut nämnvärt. Jessica Anderssons ballad "I Did It For Love" var väl värd ett lite bättre öde? Men, tyvärr.......

Årets upplaga av melodifestivalen hade ett väldigt urvattnat startfält. Besviken kan man nog säga att jag är, kanhända lite bortskämd av andra års upplagor, där nästan varje låt har varit en presumtiv vinnare. Det fattades en Carola, med samma aura, utstrålning och självsäkerhet, kanske att Pernilla var den som stod för just detta, men hon räckte inte ända fram. Hoppas att Christer Björkman och hans polare, ställer sig frågan om hur festivalen skall se ut i framtiden. Ska den fortsätta med dessa deltävlingar, vecka ut och vecka in, heller gå tillbaka till ursprunget, där allt komprimeras ihop till att omfatta endast en kväll? Ja, jag tror att det är dags för en förnyelse. Och förresten, ibland verkar det som om herr Björkman har eget monopol på hela tävlingen. Men hemska tanke - det är kanske just det han har?


ANNA BERGENDAHL. Ingen självklar schlagervinnare - inte hos mig
i alla fall.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Foto: SVT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0