F:a Oskar Sundström - Hortlax

I många år fanns den där. Det lilla röda trähuset granne med ICA- butiken i Hortlax. Varje gång jag åkte till skolan med min cykel så passerade jag Oskar Suindströms butik. Här fanns cykeltillbehör. Här lagade Oskar även din cykelpunktering. Varje skyltsöndag gick min mamma, pappa och jag, upp till byn för att titta på julskyltningen som Oskar och hans fru hade gjort. Medan snöflingorna sakta dalade ner över oss, från den stjärnupplysta vinterhimlen, stod jag där med mina föräldrar, och längtade som besatt efter alla julklappar som jag (visste) jag skulle få. Oskar hade jag även en tid som lärare i foto och film, när jag gick i högstadiet. Oskar är borta sedan länge. Men det röda huset står fortfarande kvar, full av minnen från flydda barndomsdar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0