Hot om skolmassaker i Piteå

Ett hot om en skolmassaker på Strömbackaskolan i Piteå, kom till pitepolisens kännedom igår. En troligtvis mycket vilsen tonåring hotade att använda sin pappas hagelgevär och skjuta så många som möjligt, för att därefter ta sitt eget liv. Idag meddelas att gärningsmannen är  en 16-årig elev vid skolan. När han hämtats till förhör säger han att allt bara var ett skämt. Ett makabert sätt att skämta på i så fall. Många av skolans elever valde att stanna hemma idag - och jag förstår dem. Hade mina söner fortfarande varit kvar på "Backa" så hade jag nog säkerligen gett dem det rådet att avvakta tills läget är säkert. Tyvärr så sprider sig såna här typ av hot som en präriebrand. Och jag hoppas verkligen att polisen går till grunden med detta, så att skolans lärare och elever kan andas ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0