Så skulle man se ut 1961.......

Var tid har sitt speciella mode. I katalogen Västgöta Textil från våren 1961 - gav man en liten fingervisning om hur man skulle se ut. Ett mode långt ifrån de mode som finns idag. Och då tänker jag på de byxor, fulla av hål, som kostar dyra pengar, och som enligt mitt tycke vore det sista plagg som jag skulle ta på mig. Det fanns ju en tid - i min barndom - när man hemifrån fick sig itutat att man skulle se ren och ha en proper klädsel. Min morsa skull ju ha dött om jag kommit hem från affären med ett par trasiga byxor. Kanhända att det är en åldersfråga, åtminstone tyckte min son det idag när vi diskuterade denna fråga. Gammalmodig? Äsch!!!


Enligt Västgöta Textil: "PRAKTISKA JEANS FÖR HELA FAMILJEN".
Jojo, inga hål på dessa byxor!


"Högelegant nylon-skjorta i flera färger". "Herrbyxor tillverkade av
det nya efterfrågade byxtyget - Tetoron -


"Elegant jack-klänning i modernt utförande". "Damklänning i elegant
skjortblusmodell".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0