Humphrey Bogart


--------Piteå Tidningen den 15 januari 1957--------------------------------


- BOGART -

Han var kungen av stjärnor
i filmens eget land, där han
satt i den välfyllda baren
med whiskyglaset i sin hand
Mot Bergman i Casablanca
han var en flott charmör
ja, också en av filmhistoriens
tuffaste aktör

Han rökte märket Chesterfield,
det blev till slut hans död
Men vilken härlig skådis
hans repliker andades glöd
Många av hans filmer
jag sett i repris på repris
Det är nåt speciellt med
med Bogart,
man sugs med på något vis

Även filmens hjältar måste
också dö, i januari -57,
han tog till slut adjö
Ett farväl från vita duken
ja, även från denna värld
mot slutet av sin levnad
han verkade rätt så tärd
Men skådisarnas skådis
finns för alltid kvar
och tuffingen
Humphrey Bogart
första platsen tar

Roger Lindqvist

(Publicerad i Piteå Tidningen den 4 juni 2005)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Roger! Ja! Tacka för det att du får lägga ut artikel som du frågade om i min blogg.

2010-05-28 @ 15:38:09
Postat av: Roger

Hej Douglas! Jo, du har en hel del intressanta saker från dina orkestrar. Kanhända att du har några fina bilder som du kan skicka mig också? Har du min E-mail adress?

Mvh Roger.

2010-05-28 @ 16:04:23
Postat av: Anonym

Nej! min E-mailadress är: [email protected]

Det är inte felstavat, varför skall man göra det lätt för sig när man kan krångla till det.

Önskar dej Roger en trevlig helg!

2010-05-28 @ 16:36:23
Postat av: Anonym

På tal om att krångla till det.Det ska vara Hej inte Nej som jag skrev i Postat av:

Läste inte igengom inlägget innan jag skickade det.

2010-05-28 @ 17:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0