Scenkläder 1968 - 1999


Här hänger dom. Fast kostymförrådet är långt från komplett. Fantasi-
kosymer, var det namn dom bar när dansbandsmusikerna runt om i
landet skulle se ut som clownerna på cirkus. Men mitt i makeradkosym-
samlingen, finns det kläder som väl även får anses som litegrann mer
normalt.


Kostym från 1973. Spelade vid denna tid med John Harrys från
Älvsbyn.


Scenkläder från 1975. Spelade med Rolf Åhmans. Fast till denna
färggranna skapelse fanns ett par byxor som gick i blått. Dom är
borta sedan länge. De första scenkäder jag hade i Rolf Åhmans, var
en svart skjorta, röda byxor och ett par breda hängslen, året 1974.


Nästan hela året 1977 såg vi ut som påskkycklingar. Men det var en
klädsel som jag trivdes i.


En rätt så schysst skapelse från 1978. Enkelt med stilfullt.
Spelade fortfarande i Rolf Åhmans.


Kostym från 1980 som vi hade i Rolf Åhmans.


Samma kostym syns på denna bild från en spelning på Forum i
Älvsbyn 1980.


Denna lila sak användes i Opus 1994.


Skjortorna finns kvar, men inte byxorna. Från min tid i Rolf Åhmans.


Ytterligare ett plagg, som användes i Opus 1993.


Den här tröjan hade vi i Piteå Havsband cirka 1972/73. Skulle jag
försöka mig på att prova den idag, så är jag rädd för att jag skulle
se ut som en bit falukorv i ett skinn.


Det var så här allting en gång började. 1968/69 började jag i Piteå
Kommunala Musikskola. Den här uniformen följde mig under 8 år.
Den var med i Stockholm 1973. Den fanns även med på den turné
vi gjorde i Östtyskland sommaren 1974. Året 1976 var vi på turné i
Jugoslavien, då fanns den "röda saken" också med. De första åren
hade jag en annan uniform, för att att sedan byta till denna.

/De kläder som jag hade Kjell-Bertils har jag inte längre kvar. Vi hade röda kostymer bl a. Även en helvit dress med slips./
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0