Fars dag!

Grattis alla pappor! Idag är det våran egen dag. Därför har jag gjort en del punkter hur vi skall bemötas av våra äkta hälfter/sambos en dag som denna:

¤ Leta rätt på din favoritfåtölj.
¤ Sjunk så djupt ner i den som du bara kan.
¤ Sparka av ev. skor.
¤ Ropa på frun.
¤ Be henne komma med TV-tidningen.
¤ Be henne sätta på TV:n
¤ Be henne koka kaffe.
¤ Be henne om det där wienerbrödet som finns i frysen.
¤ Placera fjärrkontrollen i din absoluta närhet.
¤ Om du inte orkar trycka på "fjärrisen" låt din hustru vara dig behjälplig.
¤ Be henne fluffa upp den där kudden som ligger bakom din rygg.
¤ Fråga henne när maten beräknas vara klar.
¤ Säg att du vill bli serverad i vardagsrummet.
¤ Be henne hämta mobiltelefonen.
¤ Om maten inte smakar, ring då till närmaste pizzeria.
¤ Be att frun skyndar sig så inte pizzan blir kall.
¤ Säg att du vill ha en smarrig efterrätt.
¤ Be henne baka en blåbärstårta.
¤ Ifall blåbären är slut, be henne då gå ut att plocka.
¤ Be henne åka och tanka bilen.
¤ Säg att du hört mystiska ljud från framvagnen.
¤ Be henne därför åtgärda detta.
¤ Berätta för din hustru att pga ishockey, så kan hon inte se det 789:e avsnittet av "Go´kväll.
¤ Njut av din dag.
¤ Om det snöar be henne hämta snöskyffeln i bodan.
¤ Be henne därför att hålla infarten snöfri.
¤ Säg henne att du väntar besök av dina gamla polare.
¤ Informera henne om att du kräver full service under den fortsatta kvällen.
¤ Passa på att beställa trerätters middag som du och dina polare skall ha.
¤ Berätta även om vickningen efter hockeymatchens slut klockan 23.30.
¤ När du skall sova, be henne att inte prassla så mycket i veckotidningen som hon läser.
¤ Som Grand Finale..be henne släcka ljuset.
¤ Det var så sant, glöm för Guds skull inte att säga "Godnatt älskling, det skötte du bra!"

PS. Om ni följer dessa av mig nedtecknade instruktioner - gör ni det på egen risk!!!
Nu till något helt annat........


Fars dag 1966! Gick i andra klass i Sörbyskolan i Hortlax. Läraren
hette Gunhild Lundman, som jag tyckte väldigt mycket om. Detta
är alltså min hyllning till min pappa John. Det kommer mera.....


....redan då hade jag börjat rita gubbar. En sjukdom som förföljer mig
än i denna dag. Kolla in på gubbens fina kostym. Christer Lindarw skulle
bara älska detta.....? För att inte tala om "Babsan"? Det kommer mera.....


....se bara här: ett rött hus med en utbyggnad. Och vad står på skylten?
Jo, "Karlssons borstar". Ser man på, egen företagare i borstbranschen,
den där snubben med blommig -Christer-Lindarw-kostym....
Det kommer mera.......ännu mera.......


.....här har han bytt dress. Istället för blommig så syns han på promenad
i de lite mera neutrala brunt och rött. Neutralt? Det här påminner mig om
"Den rockande samen" Sven-Gösta Jonssons "Vid foten av fjället". Solen
verkar en aning bekymrad. Det tror väl jag när den måste vakna så tidigt.
Ja, detta var alltså en farsdags hyllning som blev en hel följetong.
Ha en bra dag alla farsor!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0