Hockey / Dansbandskamp

"Det gäller att ha Split Vision", var en kommentar som en man i danspubliken fällde i kvällens dansbandskamp. Jovisst, är det så. Jag har också begagnat mig av Split Vision den här aftonen. Så mycket som jag förmått. Först en helkväll hos Ante framför TV:n för att heja på Luleå. Sedan hem, för att se slutklämmen av Dansbandskampen i SVT. Vad det gäller ishockeyn så gjorde Luleå det igen. Serieledarna tog sig an Färjestad, och trots en darrig början så stod man efter tre perioder som segrare med siffrorna 3-2. Välförtjänt! Så arbetar riktiga norrbottniska ishockeykrigare. Ett stort plus till tränarduon Jonas Rönnqvist och Thomas "Bulan" Berglund, som ingett laget ett sådant stabilt självförtroende. Men så är ju också "Bulan" Berglund en äkta hemvävd Piteå-produkt. Bara en sån sak....

Dansbandskampen skickade ikväll hem Pure Divine. Låten som man framförde: Magnus Ugglas "Efterfest", kanske just skulle ha passat bäst på en subskriverad fest, (Efterfest) med de närmast sörjande. Den lät inte alls bra i Pure Divines tappning. Patrik´s Combo och Willez fick däremot förtroende att fortsätta. Så även Wizex, Elisa´s, CC & LEE och Donnez. CC & LEE är helproffs. Svänger bra, goda musiker. Wizex är också ett gäng att lita på. Rutinerat och vant bjuder man publiken på exakt den typ av musik som är ett måste för att kunna kallas dansband. Donnez har jag gillat från första stund. Enkelt, rakt och proffsigt. Willez och Patrik´s Combo är inga större stjärnor på dansbandshimlen. Så därför hamnar båda dessa långt, långt ner i min bottenlösa källare.
--------------------------------
ROGER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0