"I morgon är en annan dag...!"

Så hände det igen det som ibland tycks hända alltför ofta. Ljusslingan tas fram, allt ordnas på bästa tänkbara sätt. Till sist så hänger den där på vår minigran som jag förberett. Det enda som återstår är att ansluta den skarvkabel som jag hängt upp på väggen. Då händer det!!! POFF!!! Jaha, det var den slingan det, tänker jag medan jag kliar huvudet. För vilken gång i ordningen??? Utan något som helst förbarmande sliter jag ner slingan. Går raka vägen till den där gröna soptunnan som står vid infarten. "Jojo, där kan du ligga och skämmas", tänker jag och går med raska steg in i stugvärmen. Efter en kopp kaffe känns humöret något bättre. Men ändå inte på topp. När "julslingsinspirationen" infinner sig, skall jag ta itu med det hela. Men, absolut inte nu.....ja, på ren svenska så skiter jag fullständigt i allt som har med glittrande ljus och slingor att göra. Eller som Christer Björkman en gång sjöng: "I morgon är en annan dag..."
/Roger. "Julslingsinstallatör".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0