Min far, poeten!

Nästan varje gång jag fyllde år, överlämnade min far en skriven födelsedagshyllning. Så gjorde han även med sina barnbarn, när inspirationen föll på. Några stycken har jag fortfarande kvar, vilket jag är glad över i dag. Jag vet också att min syster brukade få exakt samma sak, så även syrrans son, Mathias. Så här kunde det se ut:



En födelsedagshyllning från min mor och far. Men det var pappa som alltid skrev
texterna. Efter hans död, 2005, hittade vi mängder av små lappar i nattygsbordet.
Där hade han skrivit ner sina mest personliga tankar. Min far ägde en poetisk gåva.
Han hittade ofta på egna sångtexter som han framförde exempelvis hemma i köket
för den som ville höra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0