Drottning Elizabeth, morfar och jag

Häromdagen var jag och flera till inbjudna på min morfars födelsedagskalas. Det firades till långt in på natten. P.g.a. detta så övernattade flera av gästerna i morfars lilla etta på Hortlaxvägen (hur dom nu kunde få plats?). När jag lite yrvaket tittade mig omkring på morgonen, så uppenbarade sig en stilig och parant äldre dam. Hon gick fram till den blå kökssoffan där morfar låg. Med ett stort brett leende sträckte hon fram sin hand (med vita dyrbara handskar) tog min morfars hand och tackade för att hon fått närvara på festen. Då tittade morfar upp, och sa på sitt allra bredaste pitemål: "Wosch båo dö då?" (Vars bor du då?). Den stiliga damen sa: "På vägen mellan Svensbyn och Lillpite!". Inte förrän hon hade gått så föll alla pusselbitarna på plats. Den stiliga artiga äldre damen var ingen mindre än Englands drottning Elizabeth. När jag påtalade det för morfar så sa han utan att vara speciellt märkbart imponerad: "Ja, no kan hon vara bra för hä!". (Ja, nog hon vara bra ändå!).

När jag lite senare skulle åka, så fann jag morfar sitta i sitt minimala kök med en rostfri hink över sitt huvud. Jag frågade naturligtvis vad han gjorde. Innifrån hinken hördes hans välbekanta stämma: "I djär förtjörd!" (Jag är förkyld!). Och i samma stund ryckte han bort hinken och nös ett högljutt ATJOOOO.....!

(Allt som berättats, är en dröm som jag hade häromnatten. Drömmar brukar försvinna vad det lider. Men denna var så pass fantastisk att jag var tvungen att göra en anteckning så fort som möjligt).


Morfar hade bjudit in till födelsedagsfest häromnatten. Förutom släkt
och vänner, så kom en välkänd prominent person till Hortlax, enbart
för att hylla morfar Sanfrid.....


Drottning Elizabeth var också där i egen
hög person. Men enligt henne själv så
hade hon flyttat från sitt Buckingham Palace
till en lite enklare lya mellan Svensbyn och
Lillpite.
-------------------------------------------------
Bild på Elizabeth: www.mj.barezyk.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0