En röst från det förgångna

Jag fick ett telefonsamtal i kväll. I luren hördes en kvinnoröst som frågade: "Är det Roger!". Det visade sig vara en f.d. granne som 1963 flyttade över till Amerika. 1968 var hon hemma i ett halvår, och det var då som hon hälsade på hemma i mitt föräldrahem, och visade bilder på sitt hem "over there". Sedan dess har jag inte sett henne, heller hört av henne - förrän nu i kväll. I de tidiga tonåren var jag väldigt fascinerad av allt det som handlade om Amerika. Troligen påverkades jag av allt det som strömmade ut - musik, filmer, livsstil - från det stora landet därborta i väst. Intresset har med åren mattas av, även om jag ändå är en ganska stor brukare av amerikansk film, musik o.s.v.

Norah ligger hos sin farmor och farfar inatt. Max har också varit hit idag i sällskap av pappa Robert, mamma Jannice, Magnus och Nelly. Vi har sett på barnfilm tillsammans. Bl. a. "Horton", "Kalle Anka", "Barnen i Bullerbyn" och "Vi på Saltkråkan". Jo, jag glömde ju en annan, för Norah väldigt viktig person: "Grodan". Norahs bästa kompis. Grodan övernattar här också. Såja, nu är det sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0