Hasse & Tages komiska kullerbyttor

Idag strosade jag omkring på Clas Olsons medan hustrun gick en runda på Lindex. Hela den stora Gallerian var knökfull med folk. Ja, även Hasse & Tage var där. D.v.s. inte livs levande, utan i CD-form. Eftersom jag har mina rötter i 60-tals myllan, och alltid varit en varm beundrare av Hasse & Tages komik, så hamnade CD:n i min varukorg. Så nu finns alla deras klassiker i min ägo: "Aftonbladet eller Expressen", "Stetsonhatt", "På jobbet", "Nisse Lindeman", "Robert Lind i Kramfors" m.fl. Hasse Alfedsson och Tage Danielsson finns sedan länge representerat härhemma i både bok och skivform. 2005 utkom ett praktverk av Staffan Schöier och Stefan Wermelin: "Hasse & Tage - Svenska Ord & Co - Saga & Sanning". Ett måste för den som gillar Hasse & Tages komiska kullerbyttor.



Kommentarer
Postat av: Sveinungfelicia

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2011-04-05 @ 16:41:43
URL: http://sveinungfelicia.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0