Piteås nya centrumområde ( ZON ) - 1975



HUVUDENTREPRENÖR: Strömbygg, Piteå.
MÅLNINGSARBETEN: Uno Lundströms AB, Piteå.
EL-INSTALLATIONER: EL-Tjänst, Piteå.
PLANJA FASADPLÅT: Norrlands Handelsjärn, Luleå.
GLASARBETEN: Karlssons Glasmästeri AB, Piteå.
BYGGMATERIAL: Byggma - Nordsvenska AB, Piteå.
SOPSÄCKSVÄXLARE: Br. Anderssons Mekaniska Verkstad AB, Piteå.
JÄRNVAROR: Wallsténs, Piteå.
SMIDESARBETEN: AB Byggnadssvets, Piteå.
TRAPPOR M.M.: Peruzzaros Konstgjuteri AB, Gammelstad.
BYGGMATERIAL: Beijer, Piteå.
VÄGMATERIAL: Grus & Makadam, Piteå.
TRANSPORTER: LBC, Piteå.
LEKPARKSUTRUSTNING: Norrlands Trälek AB, Piteå.
BESLAG M.M.: Wiwall AB, Sundsvall.
VIRKE: Piteå Såg & Hyvleri AB, Piteå.
---------------------------------------------------------------
Piteå Tidningen den 18 november 1975.

Kommentarer
Postat av: Rondine

Där bodde jag under gymnasietiden!

Första terminen undantagen, då jag var inackorderad hos en familj på Norra Pitholmsvägen.

Det var tider det!

Läste också ditt inlägg om bombhotet.

Just det där, minns jag inte.

Men, att Strömbacka fick ta emot flera sådana minns

jag.

Rektorn, Lars Danielsson, meddelade om det i högtalarna och så fick man utrymma skolan.

Det var nog troligtvis bara skoltrötta elever som

"busade".

Idag tar man sådana hot på större allvar, såsom

samhället och världsläget har utvecklats.

2010-10-31 @ 22:22:33
URL: http://rondine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0