Därför skulle Gordon Ramsey hata mig....

Att jag överhuvudtaget skulle medverka i Hells Kitchen, med den dynamiske stjärnkocken Gordon Ramsey tätt vid min sida är fullständigt uteslutet. Av den enkla anledningen att han skulle förmodligen bli alldeles utom sig av rent raseri, när han såg mina tafatta försök att skapa en kulinarisk matexplosion. Explodera, skulle det säkert göra, men inte av min duglighet som kock, utan skulle bero på helt andra saker. I sitt affekta tillstånd skulle mr. Ramsey säkerligen tugga fradga, när han såg hur jag behandlade maten. Och hade han varit härhemma just nu idag, när jag stod vid spisen och stekte lövbiff (för att vara snäll mot min förkylda hustru) så skulle han slitit sitt hår när han beskådat förödelsen. Matlagningen slutade med en fadäs, som mr. Ramsey icke skulle tillåtit i sitt program. Allt gick tämligen som det skulle, men vid kryddningen, så öppnades plötsligt kryddburkens lock. Ja, resten kan ni kanske gissa. Min fru blev inte värst glad, där hon satt med sin droppande näsa vid köksbordet. Och just i den stunden kunde jag se den där Gordon Ramsey för min inre syn.

Men tack och lov var inte Gordon här i Hortlax här idag, han var säkert upptagen på annat håll, för att bry sig om mitt lövbitsstekningsmisstag. Tur var ju det, puh! Nåväl, maten blev i alla fall uppäten, tror jag, och vad min fru beträffar så tror jag att hon har hämtat sig efter den traumatiska händelsen. Hon sitter i alla fall i finsoffan just nu och verkar ungefär som vanligt.

Mvh Roger Lindqvist, misslyckad kock.


Så här pass hotfull skulle troligen Gordon Ramsey se
ut, om han bevittnat mitt försök till kulinarisk matkonst
idag.
----------------------------------------------------------------
Bild: www.hecklerspray.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0