Sigge Fürst & Frukostklubben


Frukostklubben startade på lördagsmorgonen sin 13:e säsong på
traditionellt sätt i Karlaplansstudion i Stockholm och här berättar
"Vaxholmsgubben" Gert Wikner för Sigge Fürst om den kalla vin-
ter vi skall få.
----------------------------------------------------------------
Piteå Tidningen den 20 oktober 1958.

PS. Under hela min barndom, varje lördagsmorgon, så lyssnade min
mamma på Sigge och hans Frukostklubb. Detta gjorde att jag själv
lärde mig tycka om programmet, där så många fina artister passerade
revy. Och varje gång så fick man en Frukostklubbsnål som ett litet
minne för sin medverkan. Göte Wilhelmssons orkester spelade den
välbekanta signatumelodin - "Go´morron, go´morron hör fåglar sjunga
glatt, go´morron, go´morron i kör...." 1952 sjöngs samma melodi i film-
musikalen "Singin´in the rain" med Gene Kelly, Debbie Reynolds och
Donald O´Connor. I den engelska originalversionen hette den "Good-
morning". Låten hördes första gången i filmen "Babes In Arms" från 1939.
/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0