Trumtillbehör m.m.

Fortsätter min inventering av gamla kvitton. Kanske inte så värst spännande, men även kvitton har en historia att berätta.


Två stycken medhörningshögtalare, som jag ägde 1/5 del av. Underskrift
av kapellmästaren Rolf Åhman, 1975.


Likaså med denna sånganläggning, som vi ägde en del av varje medlem i
orkestern.


Här köpte jag en Hagström medhörning av min kapellmästare den 20 december
1974.


Trumskinn var ju nåt som bara var ett måste (naturligtvis). Detta inköptes
på Ramus i Piteå. Datum: 23 april 1975.


På Storgatan i Piteå fanns Nybergs musik. Innehavaren hette Per
Nyberg. Där även brorsan Lars Nyberg också jobbade. Per var för mig
en gammal bekant från musikskolan. Per och Lars hade ett band som
hette "Grabbarna". I orkestern sjöng Jeanette Holmgren, och kallades
därför; "Jeanette och Grabbarna". Gitarristen hette Ola Frodell som var
hemmahörande i Älvsbyn. Ola hade ett förflutet som medlem i bandet
"Leffes" som kom från samma ort. Ola vikarierade nån gång som basist
i Rolf Åhmans orkester.


Melcer Öhman spelade en gång på 60-talet med Jannes X-tett från Piteå.
Han jobbade med min far på Wallboardfabriken i Piteå, men började så
småningom på Ramus musik. I början av 1970-talet startade han eget,
affären kom att heta "Tangenten". Melcer bor numera i Umeå.


Ja, tänk så många minnen som "poppar upp" p.g.a. några samlade kvitton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0