Morfar på besök...

Han var en kär gäst hemma hos oss, min morfar. Han bodde i själva byn, inte så långt från oss. Nästan dagligen såg man honom komma på sin cykel. Ibland åkte han in till stan för att hälsa på en av sina döttrar. Ibland åkte han med cykeln till Blåsmark för att hälsa på en annan dotter. Morfar var för mig en betydelsefull person, han var helt enkelt en i familjen. Om det vankades cowboy-filmer på TV:n ja, då var morfar Sanfrid som vanligt bänkad framför apparaten. Och det gick inte att ta miste på hans stora förtjusning när det blev stora slagsmål eller skottlossning med Bröderna Cartwright eller Manolito och Big John i High Chaparral. Så det är mig därför ett stort nöje att visa detta foto, min morfar Sanfrid står vid vår bro hemma i Hortlax tillsammans med barnbarnet Gerd. Fotot togs sommaren 1968, morfar var då 69 år gammal.


Morfar på besök hos oss i Hortlax, på bron står barnbarnet Gerd.
Fotot togs en sommardag 1968.
-----------------------------------------------------
Foto: Henning Höglund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0