Påsken närmar sig...

När jag som barn firade påsk var det med målade ägg, påskris med färggranna utsmyckningar samt inte att förglömma påskgodiset som intog en hedersplats på det bord som min mamma dekorerat så fint. (Puh, det blev en alltför lång mening). I dag har vi också ställt fram diverse påsk-utsmyckning, men de målade äggen lyser med sin frånvaro. Påskägg fyllda med godis är nåt som våra barnbarn kommer att få. Och känner jag mig själv rätt, så kommer även jag att låta mig frestas av godsakerna.

När jag fortfarande var i tjänst, så brukade jag varje påsk få massor av påskäggsgodis av alla de snälla människor som jag servade inom landstinget. Ja, det var ingen hejd på presenterna. Från Läkarhuset Björnen i Piteå fanns en samling vackra damer som varje år gav mig en liten påskpresent i form av godis. Samma sak på Folktandvården i stan, där man även gav bort påskgodis för att visa sin uppskattning. Av flickorna på telefonväxeln på Piteå lasarett överröstes jag också av goa karameller och varma ord. Snacka om att man kände sig uppskattad. I influensatider brukade en av sköterskorna på Björnen ge mig en gratis vaccinspruta, en något annorlunda gåva att ge bort kan man tycka, men det var välbehövligt.

 I dag mötte vi barnbarnet Max och hans mamma Jannice när vi handlade på ICA-butiken i Hortlax. Han satt i en sån där kundvagn som liknar en bil och verkade må som en riktig prins. Max har ett påskägg som ligger och väntar hos sin farmor och farfar så även prinsessan Norah. Påsken i år består i att träffa de nära och kära över en god bit mat. Och det om något är väl bland de absolut bästa man kan åstadkomma.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!


Kommentarer
Postat av: Ilone

Önskar dig och de dina en riktigt Glad Påsk!

2011-04-20 @ 15:31:26
URL: http://vintersaga.wordpress.com
Postat av: Roger

Hej Ilone!

Tack så mycket för din hälsning. Hoppas att ni också ska få er en riktigt trevlig helg. Ha det så gott!

Roger.

2011-04-20 @ 19:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0