Sladden berättar om Tjadden Hällström...

Den 23 mars publicerade jag ett inlägg med rubriken: Rocktåg? Nej, Tjaddenlok. Artikeln som jag hämtat ur Expressen från 1995, handlade om Tjadden Hällströms föreställning på Scandiateatern i Norrköping där han spelade Dario Fo. Ensemblen kom på den briljanta idéen att hämta intresserad publik från Stockholm i ett gammalt ånglok. Trots en restid på fyra timmar så stod folk i kö för att få tillfälle att avnjuta Tjadden med ensemble på Scandiateatern i Norrköping.

Som ett resultat av mitt inlägg, så hörde Sladden Hultgren av sig. Han har varit scenmästare på både Scandia teatern och Lilla Teatern  i Norrköping:

Hej Roger!
Vad roligt att se ditt inlägg om Tjaddenlok. Det väckte en massa minnen till liv.
Jag hade äran att tillsammans med orkester vara nere vid centralen och ta emot
resenärerna. Mitt ombyte gjorde jag på Scandiateatern, vandrade sedan ensam
ner till Drottninggatan, mot  centralen, där orkestern mötte upp.

Sedan marscherade vi Drottninggatan upp tillsammans mot Scandiateatern, där
ensemblen tog emot publiken utanför entrén...
En dag då jag gick ner mot centralen passerade jag en liten grabb och hans mamma.
Grabben tittade på mig, såg på sin mamma och sa: "Mamma, är det cirkus i stan?"
------------------------
Hälsningar från Sladden Hultgren.


Klädd i uniform med ett plakat i handen ses scenmästaren på Scandia-
teatern i Norrköping, Sladden Hultgren. Platsen är Norrköpings central.
Stockholmspubliken hämtades i ett gammalt ånglok, inför Tjadden Häll-
ströms föreställning på Scandiateatern.


Klädd i polisuniform syns Tjadden Hällström, till höger står Sladden
Hultgren. När publiken anlände stod teaterensemblen utanför entrén
och väntade.

Tack än en gång, Sladden Hultgren, för din hälsning i ord och bild.

/Roger Lindqvist.
--------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Sladden Hultgren

Hej Roger!

:) Det var roligt att du publicerade detta....

Tackar!



MVH

/ Sladden Hultgren

2011-04-28 @ 22:43:00
URL: http://sladdens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0