Varsågod Edvin, här kommer din farfar i CILJANS...

I dag fick jag ett besök på min blogg. Det var åttaårige Edvin från Östersund som läst mitt inlägg om Sveriges bästa dansband 1977. Han lämnade följande kommentar:

Hej, jag vet ett band, Ciljans, lägg ut bilder på det dansbandet.
Trummisen i Ciljans är min farfar Stig Stais.
Hälsningar Edvin Stais 8 år Östersund.

Jovisst Edvin, och tack för ditt besök. Ciljans var ett dansband hemmahörande i Orsa i Dalarna. Och trummis i det bandet var Edvins farfar, Stig Stais. Så här kommer dom nu - Ciljans från Orsa.


CILJANS ett dansband från Orsa i Dalarna. Edvin
Stais farfar, Stig Stais, spelade trummor och sjöng
i bandet.
------------------------------------------------------------
Bilden har jag lånat från www.dansbandskort.net


Kommentarer
Postat av: Edvin Stais

2011-04-27 @ 12:15:17
Postat av: Edvin Stais

Riktigt snygga bilder sök på Ciljans på you tube ta låten sommar sol och hålligång!

2011-04-27 @ 12:17:32
URL: http://www.edvinpaul.bloggspott

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0