"Bro-frukost med utsikt..."

Eftersom jag är en stor älskare av sommar, så brukar jag ta varje tillfälle i akt att njuta av densamma. Det innebär följande, att så länge det finns någorlunda uns av värme kvar, så njuter jag av frukosten ute på bron. Just detta gjorde jag i morse. Vädret har varit alldeles underbart, precis som jag vill ha det. Ja, jag är benägen att vidhålla att jag: John Roger Lindqvist, absolut skulle kunna tänka mig att ha sommar hela året om. Förlåt mig alla inbitna skoterägare, men tyvärr så önskar jag snön åt fanders. Och jag bävar nu inför det som komma skall. Hur skall jag överleva denna vinter?

Jo, jag har en mycket god vän som är brunbjörn. Av honom har jag blivit lovad ett ide alldeles i närheten av där jag bor. Det hör till saken att jag inte kommer att vistas där allena, ånej, min vän, brunbjörnen ni vet, skall också sova där. Kanske det blir trångt, men vad gör väl det, vi skall ju sova fram till den sista april. Då väntar korvgrillning på valborgsmässoafton. Vad bloggningen beträffar så blir det ett långt uppehåll under tiden i mitt och björnens ide.. Men lugn, bara lugn, datorn står och väntar tills jag återkommer, den 1:a maj 2012.


Frukosten denna morgon den 24 augusti 2011 avnjöts på bron. Så
länge som sommarvärmen är här, så föredrar jag att inta min frukost
ute i det fria. Som sällskap hade jag: 1 st. kaffekopp, 1 st. tallrik med
flingor och fil, 1 st. kaffetermos med kokkaffe samt en halv-vissen
blomma. Utsikten är inte som i Provence, men nära på.



Den här vackra fjärilen, som faktiskt heter Gabriella, gjorde mig också
den äran. Tyvärr så var Gabriella alltför blyg för att inleda någon slags
vettig konversation, men bara hennes blotta närvaro fyllde mig med
harmoni.



Efter intagandet av frukost, så åkte jag med min cykel till barnbarnet
Max och hans pappa Robert. Vi beslutade att åka ut på en liten cykeltur
tillsammans. Men allra först var Robert tvungen att fixa till Max´cykel-
kärra.


Innan det bar iväg så var Max tvungen att checka hjälmen. Jodå,
den var till full belåtenhet.


När allt var iordning, så bar det iväg mot farmor Bettan. Senare på
dagen så kom Norah på besök. Då gick vi ut på en skogspromenad.
Under tiden vi gick så underhöll Norah med sång hämtat från sin dagis-
repertoar. "Denna dagen ett liv" - brukade farbror Melker på Saltkråkan
säga. "Denna dagen ett liv - och med bra innehåll" - brukar farbror Roger
säga...
-----------------------------------------------------------
Foto: Farbror Melker...nja.. nu blev det fel. Roger Lindqvist (ska de´ va´).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0