Det skall börjas i tid...

Året är 1985. Uppe i sitt lekrum sitter Andreas bakom pappas TAMA-trummor. Som varje sann trumslagare så hänger tungan ut lika lång som en slips, under det han trummar fram exotiska bultande rytmer. TAMA-trummorna köptes 1980 på "Tangenten" hos Melcer Öhman i Piteå. Trummorna använde jag både i Rolf Åhmans och Kjell-Bertils. Men när de digitala trummorna - D-drums - kom ut på marknaden så köpte jag ett par sådana (Tyvärr). D-drums använde jag i dansbandet OPUS. Jag är uppfödd på akustiska trummor, och tycker att det är det mest gångbara.

Nu blev det ingen trummis av Andreas. Men han spelade härhemma, samt en gång offentligt på en skolavslutning i Hortlax kyrka. Det var jordbruk som skulle bli Antes grej här i livet. Och tillsammans med bästa kompisen David, smiddes planer redan i 12-13 årsåldern, om att en dag ha något alldeles eget. I dag har drömmarna besannats. I dag består deras liv av mycket arbete ute på gröna ängar - sommartid - och andra saker som tillhör odling och jordbruk. Men vill det sig, så kan Andreas än i dag spela trummor - när tiden räcker till, förstås.


Andreas spelar trummor i sitt lekrum 1985.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0