Elisabeth - 1980. Modet växlar...

Att modet och stilen på våra kläder och heminredning har ändrats, det ser man ganska tydligt på gamla bilder. En bild från 1980 visar en tapet som vi idag inte skulle vilja ta i ens med tång. Men då var det helt okej. Gardinerna likaså, bruna, och alltför mörka i min smak. 31 år har gått, och det vore ju konstigt om vi inte skulle märka alla de förändringar som sker. Ta bara detta med glasögonmodet. Idag ser man på var och varannan, stora pilotglasögon. Den modellen hade jag 1974. Och jag lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig någonsin mer köpa nåt liknande. Detta har jag heller inte gjort. Men man ska aldrig säga aldrig.


ELISABETH hemma i vår lägenhet på Furuberget i Munksund. Året är
1980. Kolla in tapeterna, likaså gardinerna...
-------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0