Regn!

I dag lyser sommaren med sin frånvaro. Ja, det känns nästan som om den lämnat oss i sticket. Regn så långt ögat kan nå, och på den tidigare blå himlen ses endast tunga svarta moln. Sinnet blir en aning tungt när man blickar ut på den genomblöta gräsmattan, och regnets våta droppar strilar nerför fönsterrutan. Max är hos oss i dag några timmar. Och när jag i morse skulle göra "Operation-rädda-grillen", dvs ställa grillen under tak, så kom Max ut på gräset iförd endast sina sockar. Men eftersom Max är en riktig viking, så tyckte han att den blöta upplevelsen var en kul grej. Han skrattade när vi kom in i hallen, och tyckte nog att det var en häftig upplevelse. Just nu så ligger farfars- och Max´sockar på tork i tvättstugan.

Jag är ingen vän av höst och vinter, men jag måste erkänna att regnet som nu kommit är välbehövligt. Det finns stora torrsprickor på gräsmattan, ett bevis om något att naturen skriker efter regnets välgörande våta droppar. Även potatisen behöver sig en väta. Potatisen verkar stor och grann. Åtminstone om man ska döma av de knölar som jag tog upp häromsistens. Man kan med andra ord säga, att de var riktigt trevliga Horlaxknölar. Alla vet väl också att Hortlaxbor är trevliga små och stora knölar. Så nu vet ni det också!
Ha en bra dag!

Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0