Surströmming!

Idag väntar surströmmingen på att få komma hit på besök. Jag är, som jag tidigare sagt, ingen älskare av denna maträtt som många ser som en av årets höjdpunkter. Jag har kommit så pass långt att jag ändå sitter vid samma bord som de andra. Men steget till att äta denna hemskhet, den gränsen kommer ALDRIG Roger Lindqvist att ta. Nåja, för mig blir det väl en sillbit med färskpotatis till. Inte illa det eller. Som gäster vid middagsbordet ses i denna afton Robert och Max. Robban är en stor surströmmings-gourmé, även Bettan. Annat är det med stackars lilla mig. I ett hörn av bordet sitter jag alldeles allena med min sill, och genomlider de mest fasansfulla saker. D.v.s. när den stickande doften av sur äcklig strömming letar sig in i min näsa. (Nu tar jag i). Ha en bra dag!

/Roger.


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Hej Roger!

Själv är jag en riktig älskare av surströmming ser fram mot premiären.

2011-08-06 @ 08:58:36
Postat av: Roger Lindqvist

Önskar jag kunde hålla med dig, Douglas, men tyvärr.

/Roger.

2011-08-06 @ 11:58:25
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0