"THE BOOGIE BOYS" - Älvsbyn

För den som brukar läsa min blogg, så har ni kanske inte undgått historien om Älvsbysonen Staffan Sundins musikaliska resa. Han sände mig - som jag också nämnt - va´tjatig jag låter - en massa urklipp. När jag tittade lite närmare i min egen klippsamling, från året 1962, upptäckte jag att jag också hade en liten grej om "THE BOOGIE BOYS" där Staffan Sundin en gång började. Varsågod:


"THE BOOGIE BOYS". En ny kvartett Älvsbypojkar har ombildat sin
orkester och poserar i "en taktfast melodi" för fotografen. I kvartetten
ingår "rock-kungen" Staffan Sundin, som även spelar sologitarr, Bengt
Öhman, komp-gitarr, Rune Jonsson, elbas, och Roland Lindberg, batteri.

---------------------------------------------------------------------------
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ Den 27 januari 1962.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0