Trettiosju år har förflutit, sedan...

...den där sommardagen 1974. Hemska svindlande tanke. 16 år gammal satt jag där, när svågern Henning tog den där bilden av mig bakom mitt trumset. Trummorna var så gott som nya. Dom hade jag köpt hösten 1973 medan jag ännu var med i John Harrys orkester. Mina nya efterlängtade fina Vistalite trummor av märket Ludwig. På en av mina allra första spelningar jag gjorde med Rolf Åhmans, på Spiltan i Boden. Hände det som bara INTE fick hända. Basisten i bandet trampade sönder bastrumman. Visserligen blev det bara en spricka - men oj vad det kändes i hjärtat...Hade det inte varit för skams skull så hade jag nog gett honom en riktig pärla med trumstockarna.


Bakom mina Ludwig-trummor hemma på gräsmattan 1974. 37 år
har förflutit sedan den där dagen.


Tillbaka på platsen för brottet. Då satt jag bakom trummorna, i dag
har jag bara min trumstol och trumstockar. Trummorna står inomhus.
De genomskinliga Ludwig-trummorna, sålde jag 1980.

--------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0