Blogg & Facebook...

Om nån hade sagt till mig för sisådär 10-12 år sedan, att jag en dag i framtiden skulle sitta med både blogg och Facebook, "Ansiktsbok" som min vän Sladden Hultgren sa, så hade jag skakat på huvudet. Inte så att jag är emot utveckling som sådan, men jag tror att jag nog skulle ställt mig väldigt frågande till detta. Vi talade om mobiltelefonens intåg i våra liv, så sent som på julafton. Vi skrattade åt minnena åt de första otympliga sakerna, som man då tyckte var något alldeles extra. Datorn är ju ett lysande exempel på ett av de mest revolutionerande tingen som uppfunnits (tycker i alla fall jag).

Man kan inte låta bli att smått imponeras av den respons och genomslagskraft som både bloggskrivandet och Facebooksanvändandet ger bevis på. Hela världen ligger för ens fötter...eller åtminstone för ens händer. Själv tycker jag om att i omedelbar stund skriva ner det som finns i tankarna. Och att sedan få "svar på tal" är ju som grädde på moset.

Jag undrar ibland vad man hittar på härnäst. Hoppas bara på ett långt och friskt liv, så att man hinner få ta del i allt det nya. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag är nyfiken på vad som väntar bakom hörnet. Den som lever får se!

------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0