"Ja, jag har dödat henne, tack och lov!"

Med dessa ord kom den 62-årige mannen in hos Polisen i Katrineholm den 15 november förra året. En stund före hade han urskillningslöst huggit sin kniv 48 gånger i sin adoptivdotter. Hennes brott var att hennes man begärt skilsmässa. Strax före dådet hade den 21-åriga dotter lämnat sin 2-årige son på förskolan. I trapphuset därhemma väntade fadern. När han senare, nerblodad, bankade på Polisens dörr, yttrade han dessa ord:
- Ja, jag har dödat henne, tack och lov. Tack gode Gud! Jag försvarar min heder. Hon har fläckat min heder som levande, men jag respekterar henne som död. Hennes beteende var en horas beteende, så gör man inte.

Detta avskyvärda händer återigen i vårt fria och demokratiska land. Detta hände så sent som den 15 november 2010!


Fr. v. den mördade Jian, och t.h. hennes adoptivfar, Subhi, som med
48 knivhugg mördade sitt barnbarns mor. Orsak: Jians make krävde
att få skiljas.
-------------------------------------------------------------------
Bild: www.aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0