Mannen från U.N.C.L.E. (K-märkt TV-serie)


Mannen från U.N.C.L.E. Visades i vår svartvita televisionsapparat
åren 1964-68. Fr. v: David McCallum (Illya Kuryakin), Robert Vaughn
(Napoelon Solo) samt Leo G. Carroll (Mr. Waverly).

Spännande, fartfyllt och ett definitivt måste för en kille på 9-10 år. D.v.s.
jag själv. Robert Vaughn och David McCallum har fortsatt med sitt skåde-
spelande genom åren i olika TV-serier och filmer. Men vad betydde då
U.N.C.L.E.? Jo detta: the United Network Command for Law and Enforce-
ment. Jag minns att jag härhemma, med mina kompisar brukade leka
Mannen från U.N.C.L.E. Såvida vi inte valde att istället spela upp vissa
spännande scener ur Bröderna Cartwright eller High Chapparal.
/Roger "Napoleon Solo" Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0