Operation Argus (K-märkt TV-serie) del 15


Operation Argus. TV-serie från 1966. I regi av Håkan Ersgård. I rollerna: Ove Tjernberg, Jan-Eric Lindquist, Frej Lindqvist, Börje Mellvig, Christina Schollin,Thorsten Wahlund, Stig Torstensson, Peter Lindgren, Catrin Westerlund och Pia Arnell.

Jag var nio år fyllda. Och på något sätt så fick jag lov av mor och far att titta på den här spionthrillern som gick på bästa sändningstid. Förklaringen var att den var rätt så oskyldig i sitt framförande. Jag hade ju "fri tillgång" även till Bröderna Cartwright också. Året därpå, 1967, kom ju High Chapparal, även den fick den unge Lindqvists pojken se. Men vem gjorde inte det? Alla mina kompisar gjorde precis samma sak. Ur detta TV-tittande så föddes våra lekar. Vi blev rätt så kreativa i att spela upp alla dessa rollkaraktärer, allt från Mannen från Uncle till Manolito i High Chapparal. På roliga timmen i andra och tredje klass spelades bl. a. Hylands hörna upp. Så TV:n hade som synes en bra sida också, en fostrande sådan.
----------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Ari

Minns serien rätt bra, jag var 11 år då.Av någon anledning så minns jag Catrin Westerlund bäst av skådespelarna...

2012-04-12 @ 01:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0