Utslagen på ett hotellrum i Kiruna

Kylan kommer också i fortsättningen att hålla oss i sitt järngrepp. Åtminstone om man skall tro på det där vädergubbarna/gummorna som presenterar vädret i många av våra TV-kanaler. Just nu visar termometern på 22 kyliga grader här i Hortlax. I gårkväll ringde jag en av sönerna, Daniel, för att kolla in hur han hade det däruppe i Malmfälten med omnejd. Han kör lastbil och åker titt som tätt mellan Älvsbyn-Kiruna m. fl. platser. Han hade problem med magen. Nåt var alltså på gång. Vad det var fick jag veta imorse av den andre sonen, Robert, som jobbar på samma firma som sin brorsa. Daniel hade fått magsjuka. Inte så lätt att hantera i en lastbilshytt i denna extrema kyla, när mätaren visar kring de 30.

Rådet var att åka till hotellet och skaffa sig ett rum för att sova ut några timmar. Så där ligger han troligtvis nu, utslagen på ett hotellrum i gruvstaden Kiruna. Det låter i mina öron som en början på en spännade roman. Men så värst spännande är det ju inte att drabbas av den årliga vinterkräksjukan. Inte om man sitter i en trång lastbilshytt i alla fall. Så krya på dig min son, däruppe i det kyliga Kiruna, eller Giron, som det så vackert heter på nordsamiska.


Kiruna eller Giron som det heter på nordsamiska. Danne ligger på ett
hotellrum i Kiruna. Kylan håller oss i ett järngrepp förnärvarande.
------------------------------------------------------------------------------
Bild: www.wikipedia.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0