Povel "På Avigan"



1966-67 presenterade Knäppupp-gänget, med Povel Ramel som
primus motor revyn "På Avigan". Kärngänget fanns som alltid med.
Gals and Pals, Monica Zetterlund m. fl.



Povel & Monica framförde bl. a. "Håll musiken igång". En personlig
favorit. "Birth of the gammaldans" är en annan. Povels; "Det gamla
gänget" är inte heller den fy skam!

För sångarrangemangen svarade Lasse Bagge. Arrangör & Dirigent; Bengt Hallberg.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Kommentarer
Postat av: valle

Kan man verkligen säga att Monika Zetterlund och Gals and Pals tillhörde Povels kärngäng? Men jag håller med dig om att "Håll musiken igång" och Birth of the gammaldans" är lysande. Jag hade i den senare uppfattat norrbottningen Martin Ljungs sång som ren rappakalja till dess att jag läste texten i Povels Lingonben (tror jag boken heter) där en rad lyder: Rut är kär i Bladh. Helt överraskande.

2011-01-28 @ 20:50:19
Postat av: Roger

Povels kärngäng innehöll Gunwer Bergqvist, Martin Ljung, Brita Borg, Oscar Rundqvist. Men samarbetet med Monica Z. och Wenche Myhre resulterade även den i succé. Även om Monica och Wenche kanske mer fanns i periferin. Så även med Tina Ahlin och Hasse Alfredsson som Povel hade ett fruktbart samarbete med de sista åren. Gals and Pals figurerade på några av Povels skivinspelningar såsom "TA AV DIG SKORNA" från 1965.

/Roger.

2011-01-28 @ 21:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0