Ur familjealbumet...



Övre bilden: Sitter hemma i Hortlax vid köksbordet. Läser Aftonbladet
som på den tiden kallades för kvällstidning. Troligtvis hade min far varit
upp på kiosken i byn och köpt sin dagliga Aftontidning. Jag var så djupt
indoktrinerad av att Aftonbladet var den enda "rätta" tidningen. Så när
jag började att köpa Expressen kändes det nästan som en hädelse. Både
min far och morfar var inbitna läsare av Aftonbladet. Å tänk, att den där
svarta skjortan jag har på mig - minns jag väldigt väl. Jag var (och är)
väldigt kräsen på skjortmodeller. Men den där saken hade jag tydligen
fattat tycke för...

Nedre bilden: Sommaren 1977 åkte mor & far på semester till goda vän-
ner i Dalarna. Jag spelade för fullt i Rolf Åhmans, även om vi hade (ovanligt
nog) ett par semesterveckor den där sommaren. Gerd och Henning sov
hemma hos mig under tiden morsan och farsan var borta. Varför? Jag tror
att de själva ville. Dom bodde i lägenhet och ville väl bo den där veckan ute
på landet. Orkesterbussen stod parkerad hemma hos mig i Hortlax. Svågern
Henning, som var fenomenalt duktig i vad än han gjorde, hjälpte oss att in-
reda våran buss. 1977 - herregud, jag skulle fylla 20 i september...
------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0