I en vit Opel Rekord sommaren 1966

Återigen har jag gjort en djupdykning ner i Hennings album. Sommaren 1966 åkte Henning och Gerd till Kiruna. Kanhända att de även hälsade på Gerds och mina kusiner i Gällivare. På en bild finns Teddy och Karin också med, men om det var med på Kirunaresan vet jag faktiskt inte. Men det är kul att se på dessa gamla bilder, tänk så mycket som förändrats. Konstigt vore det väl om det inte gått framåt, det är ju 45 år sedan bilderna togs. En kul dokumentation hämtat än en gång ur Hennings fotoalbum, som sagt...


Sommaren 1966 hade vi fortfarande vänstertrafik. Hennings vita Opel
Rekord hade direktör Josef Burman haft tidigare. Josef var gift med
Hennings faster. På bilden sitter fr. v. Teddy, Karin och Gerd som objekt
för Hennings kamera.


Henning vid Kiruna Stads Gräns. Vi skriver augusti 1966.


Campingbordet samt de fyra stolarna, var min fars, som Gerd och
Henning lånat under sin tripp till Kiruna. Till höger på marken ses
gasolköket.


En okänd kyrka, med Hennings Opel parkerad utanför.


De obligatoriska renarna. Som synes så kör fordonen på vägens
vänstra sida. Året därpå, den 3 september 1967, blev det högertrafik.
Lägg märke till telefonstolparna som de såg ut året 1966.


Henning, med brylcreme i håret, och myggjagare på fötterna.


Gerd, som detta år precis fyllt 18 år, ses i leopardmönstrade byxor.
Mode då?


Norrbotten - de många forsarnas landskap.

------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0