John Blund - en trogen gammal vän

Tiden för resan in i sömnen nalkas. Resväskan är packad ochh klar. Undrar vart det bär av i natt, kanske Karibien, eller en flygtur över Manhattan, kanske herr Blund flyger mig till Jukkasjärvi? Alltid lika spännade innan att gissa reserutten. Håller på med ett verk om konstnären John Bauer, ni vet han med Tomtarna och trollen. Jag nämnde för John att jag läser mycket, och vill på så sätt att han ska förstå att han inte komma indragande med sitt sömnpulver när som helst. Nåja, han lovade att jag skulle åtminstone hinna minst till sidan 131 innan sömnpulvret kastades i mina ögon. Får väl se om han håller sina ord?

Go´natt på er alla där ute i den stora världen. Jo, hör ni nåt som surrar i luften, tro inte att det är en humla eller ett bi, det kan faktiskt vara John Blund med sitt paraply, och Roger Lindqvist med sina trumstockar, som kommer flygandes, så för Guds skull använd inte eran flugsmälla!!! Det skulle göra så förfärligt ont!!!

Vi ses...!!

Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0