John Blund på semester

Detta med sänggåendet och sömn, får jag under de tre närmaste veckorna klara alldels själv. Detta p.g.a. att John Blund, en av mina äldsta vänner, har åkt på husvagnssemester till Dalarna. Han lovade skicka ett litet vykort då och då. Nåja, nu är jag inte nån som har problem med att sova. Men när jag var liten så beställde min far och mor livslångt nattbesök av John Blund. Kontraktet skrevs redan på Piteå BB den 26 september 1957 klockan 09.00 Jag hade då vistats i den här världen i cirka 8 timmar. John Blund hade eget kontor på lasarettet, alldeles bredvid överläkaren.

Om jag inte misstog mig så såg jag faktiskt den gode John skymta förbi hos Lotta på Liseberg i denna afton. Han klämde i så det stod härliga till, i en allsång (som jag tyvärr glömt namnet på). Med på semstertrippen finns för övrigt även fru Vera Blund, samt de små, Agaton, Helmer, Josefina, Anton, Dahlia, Vilhelmina, Sara-Kristina, Hubert (kallad för Hubbe) Torkel, Brage, Putte, Levi, Josef, Gudmunda-Aurora och lille Kurt. Om du läser detta , John, önskar jag dig och familjen en skön och trevlig semester. Och du, Johnne, vi ska ju ha en grillafton när ni kommer hem - så du - ring mej!

Vänligen Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0