Logen Käcktjärn: "NORRLÄNDERS"

Folke Sjöberg, konstnär och dansarrangör, är fyllda de åttio. 1970 anordnade han den första dansen i sin loge ute vid Käcktjärn i Böle. Det har nu förflutit 41 år, men Folke arrangerar än sina populära danser i den välkända danslogen. Även om antalet danser krympt sedan starten, så kör Folke några danser varje sommar. Sistlidna lördag, den 23 juli, var det Norrländers från Ö-vik som spelade upp till dans. I fallet Norrländers är jag inte helt uppdaterad, men jag trodde att bandet inte längre existerade. Om du läser detta Douglas, så kan du väl berätta för mig hur saken ligger till. Douglas har stått för sång och saxofonspel i Norrländers i många år. Han om någon är rätt man att ge svar på frågan.


Lördagen den 23 juli Logen Käcktjärn: NORRLÄNDERS.

------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Jo det stämmer, men jag (vi kör då som en trio tyst och diskret)

2011-08-02 @ 18:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0