Oväntat möte

I dag när jag passerade Klubbgärdet, på väg mot Furunäset, fick jag se en bekant person. Utanför ett hus, ute på tomten satt en man och drack sitt eftermiddagskaffe. Det visade sig vara en gammal spelkompis, Jan-Olof Höglund. Jag vände, körde in på infarten och steg ur. Det är år och dar sedan vi träffades över ett fika. Vi hade mycket att prata om, och timmarna flög sin väg. Jan-Olof är liksom jag en enveten samlare av stort och smått. Det blev en del musikprat, eftersom vi har många gemensamma minnen från tidigt 70-tal och framåt. Vi spelade bl. a. båda två i Lasses, John Harrys och även Rolf Åhmans. Ett kul möte med andra ord.

Regnmolnen har hängt tunga över bygden idag. Men inte förrän mot eftermiddagen kom den där regnskuren som faktiskt var väldigt välbehövlig. Så nu ler både potatislandet och den rabatt som finns på tomten. Skönt och uppfriskande m.a.o.

Roger.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0