Storloppis i Hällan, Älvsbyn

I dag har vi varit hos Helena och Göran på loppis. Det var några familjer - däribland Helena och Göran - som tillsammans anordnat detta loppis, som sträcker sig över både fredag och lördag. Det blev några gamla vinylskivor med bl. a. Ted Gärdestad, The Shadows, Lasse Wellander, NQB och Cornelis Vreeswijk, som fick "följa med hem". Solen har slösat sin värme över oss. Och innan vi for hem, jag, Bettan, Ante och Norah, så åkte vi förbi i Muskus hos Solbritt och Kjell. Robert och Max kom också, så de båda kusinerna, Norah och Max, hann med ett härligt dopp vid bryggan. Sen blev det glass i deras trädgård. I dag har Max för första gången sagt "NORAH". Fast i hans version blev det istället "NOA". Alltid en början. Även Daniel hann förbi i Hällan i dag. Han började sin semester, även Mia, hans tjej.

När vi åkte förbi danslogen i Käcktjärn, så såg jag att "Norrländers" skulle spela upp till dans i afton. Sådana här varma härliga sommarkvällar, rycker det litegrann i "musikantnerverna". Jag minns hur härligt det kunde vara att spela upp till dans en sommarkväll mitt i sommaren, med mycket folk på dansgolvet i en lövad loge t.ex. Käcktjärn. Det var svettigt men det var jättekul. Men den tiden är ju förbi. Heller är den inte...?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0