Underbara Muskus...


För en tid sedan gjorde vi ett besök hos Elisabeths syster Solbritt och
hennes man Kjell i Muskus. För att samla in pengar till de behövande
borta i Afrika har man loppis hemma på tomten.


Resten av bilderna behöver egentligen ingen förklaring eller text.
De talar sitt eget fridfulla vackra språk...


Vackra vyer...


Vacker bedövande omgivning...


En diffus skugga...kameramannen Lindqvist...


Viloplats under björkarnas gröna granna krona...


En kopp kaffe med underbar utsikt...


Hos Solbritt och Kjell kan man också avnjuta den allra godaste
honung. Här skulle Nalle Puh bott, och trivts som fisken i vattnet...

Näckrosor...men näcken var i Älvsbyn just precis den här dagen...


Somrig Muskus-idyll...


Har man en gång lämnat sitt hjärta i Afrika så finns det där för alltid.


Medan vi sitter i skuggan och myser, sliter de stackars bina för sitt
uppehälle. Resultatet blir extra god fräsch honung...


Gud måste varit på ett extra gott humör den dagen han beslutade att
skapa Muskus...


Tyvärr så blev det inget bad, fastän hela naturen ropade: "Bada Roger,
bada, bada, bada...


Önskar att min dator haft luktfunktion...


Solbritts gröna fingar har gjort tomten till ett blommande paradis...


Loppisgrejor, en liten del av alltihop, som skall omvandlas till pengar
till de behövande i Kenya...


Många prylar, precis som det ska vara på ett äkta loppis...


Inne i den röda stugan finns ännu mer loppissaker...


En spirande skör knopp tittar upp mot den blå skyn...


Kjells traktor...


Fåglar som av någon konstig anledning inte kunde flyga...


Se och begrunda, denna unika art av fjäril. Kommen direkt hitflugen
från "Fjärilslandet" bortom Muskusbergen...Tur hade jag, att precis
den dagen vi var på besök landade den mitt framför min kamera.


Så avslutar jag min bildberättelse, om byn med de röda stugorna
runt sjön. Muskus...!

-----------------------------------------------------------------------
Foto: Roger Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0