Dagens (arga) gubbe...

   - Är det du som är tecknar´n? hörde jag en röst som sa. Den kom från min pappershög som fanns på mitt skrivbord. Eftersom jag har mycket saker liggande, var jag tvungen att sortera alla papper. Så hörde jag rösten igen.
   - Nåå, är det verkligen du som har tecknat mig å alla di andra gubbstruttarna på den häringa  bloggen, eller vad man nu ska kalla det?
Varför frågar du, sa jag utan att ha hittat honom.
   - Nu ska du höra på, gosse! Du ritade mig för flera dagar sen, å än har du inte visat vad du vill med mig. Jag menar - du måste väl ha nån sorts tanke bakom det hela. För annars hade du väl aldrig tillverkat mig?

Äntligen! Längst ner  i högen av papper, upptäcker jag en sur liten gubbe med keps på sitt huvud.
   - Hej! Jo, så bra att du gav dig tillkänna. Det är väl klart som korvspad att du ska in på min blogg, vetja! Tanken var ju den hela tiden, är du nöjd med det beskedet?
   - Så blev det ändå nån liten mening med mitt liv i alla fall,
säger den kepsförsedde mannen, och verkar med ens rätt så nöjd.

Varsågoda! Får jag presentera Kepsmannen!!


   -
Så blev det ändå en liten mening med mitt liv. Sa den buttre
kepsmannen till sin skapare: "Tecknar´n".
----------------------------------------------------------------------
Tecknar´n: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0