Midsommardagen

Midsommaraftonen gick i lugnets tecken. Bra väder, förutom en regnskur mitt på dagen. Barnen med respektive var på besök, och när dom sedan fortsatte firandet på annat håll, så satte jag och Bettan oss lugnt tillbakalutade i vår grillhörna. Maten blev (naturligtvis) grillade grillspett. Senare på natten fick jag rycka in som taxichaufför, när äldste sonen skulle hämtas. Hos Kent och Kerstin var det samling kring den värmande brasan. Och innan vi for hemåt så hann vi med både kaffe och lite småprat.

Idag fortsätter solen att gästa oss. En stund på morsans altan har vi också hunnit med. Ja, jag har t.o.m. varit "ko-fotograf" på en massa mysiga Svensbykossor. När jag ställde mig vid dikesrenen och lyfte kameran, så kom hela församlingen och liksom ställde upp sig, för att på så sätt bli förevigade i den där Lindqvistarn´s fotosamling. Och vem vet, kanhända att de fina Svensbykossorna kommer med på bloggen vad det lider.

Vi har även varit kattskötare under helgen. Katten Flisans familj, Robban, Jannice och Max, har tillbringat helgen i Lappländska Malå. Som de goda farföräldrar vi är, så har vi hälsat på Flisan och sett till att hon har haft det bra.

Ha en fortsatt trevlig helg!

/Roger.

PS. Flisan vill också skicka en hälsning. Detta gör hon genom att sända iväg ett jätte-mjau till alla läsare.
MJAU, på er, alltså!

/Kattskötare R. Lindqvist. Flisans talesman under midsommarhelgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0