Bilder från ett svunnet 60-tal

I samma stund som fotografen tar en bild - i samma stund skapas också historia. I många album landet runt ligger dessa foton som en dokumentation över en svunnen tid. Under flertalet år har jag varit på jakt efter bilder. Bilder som för mig betyder väldigt mycket. Och visst kan man ibland känna sig som världens mest nyfikne, när man ringer någon man känner (eller inte känner) för att fråga om jag får låna det där fotografiet som jag vet att hon/han har i sin ägo. Detta hände mig för ett tag sedan. Min f.d. svåger, Henning Höglund, tog en hel del bilder, som för mig i dag är nästan helt ovärderliga. Henning fanns i vår familj i nära 20-år, och blev till den storebrorsa som jag aldrig fick. Så tack snälla Henning, för att jag fick nöjet att ta del av dina fotominnen, som en gång togs när jag var barn, med din Instamatic kamera.


Gerd, min syster, hemma i Hortlax våren 1966. I bakgrunden syns
min fars Volkswagen -58. Ja, vilka minnen det här bilderna väcker.


Gerd ses också på den här bilden. Även den tagen våren 1966 i
Hortlax.
..........................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0