En tuff brud i lyxförpackning


GERD min syrra uppklädd inför en festkväll på stan. Som den lillebror
jag var så brukade jag smyga mig in i hennes rum för att i tid och otid
länsa hennes handväska på diverse godsaker. Ibland hördes Gerd ropa:
   - ROGER! Var är mina halstabletter, asken är ju alldeles tom!
Som lillebror gällde det även att alltid ligga steget före syrran. Hade hon
killbesök på sitt rum, hittade jag alltid en ursäkt för att helt enkelt stega in
för att liksom "kolla läget". Gerd och jag var ungefär som Saltkråkans
"Pelle och Malin Melkersson".
Fotot togs av Henning Höglund våren 1966.
..............................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0