Fotografering & korvgrillning

Åkte en ut sväng med min kamera på förmiddagen. Väl nere vid piteälven så uppmärksammade jag fyra stycken älgar som kom springande i full karriär över isen. I det ögonblicket var min kamera alltför liten för att ge det hela full rättvisa. Med ett större objektiv hade det sannerligen blivit rena kanonbilderna. Jag har visserligen kvar "mina älgar" i kameran, men kan tyvärr inte visa det p.g.a. vissa tekniska orsaker.

Mitt på dagen blev det korvgrillning med Ante, Jennie, Norah, Robert, Max, Jannice, David, Ella och My. Tänk så gott det blir när man äter ute i den fria naturen. Att grilla en korv och att dricka en kopp kaffe är ju rena livsnjutningen, alltmedan den öppna brasan lever sitt egna lilla liv. Och att njuta är ett måste medan kan. Det borde vara alla förunnat.

Ute i den stora världen fortsätter kampen om ett drägligare liv. Jag tänker då på detta som händer borta i Libyen. Kanhända långt från Hortlax, men vi finns ändå i samma värld. Regimens hantlangare drar vapen mot sitt eget folk. Man skjuter man mördar urskillningslöst. I den stunden känns de demokratiska drömmarna väldigt långt, långt borta. De ansvariga, d.v.s. diktator Khaddafi med familj, har sitt på det torra. Åtminstone ekonomiskt. Men om detta har vi ju sett i tusentals andra fall, där diktaturländer fallt sönder som sköra korthus. Den eller de som först flyr när det bränner rejält under fötterna, är just precis: regimens högst ansvariga. Sedan väntar en ljus framtid i sus och dus ett annat diktaturland, under trygga förhållanden, medan många sköna miljarder vilar på ett noga undangömt bankkonto. Så är tyvärr vår värld funtad. Ack ja!
-------------------------------------



Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Hejsan, skulle du vilja ha bloggsvar? tänkte bara tipsa om en tävling jag har där man kan få en bloggsvarsinbjudan, läs mera här: http://robinhoods.se/2011/march/bloggsvarsinbjudan.html#comment

2011-03-06 @ 17:59:34
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0