Dagboksanteckningar 1974...

Fortsätter att forska i mina gamla dagböcker. Den här gången har jag hittat flera krokiga kråkfötter nedtecknade av mig, måndagen den 18 februari 1974.

Klockan. 11.00 den 18:e februari 1974

Hejsan! När pappa kom hem kl. 6 i morse så sa han:
   - Sån tur att du är hemma!
Jag tänkte, vad menar han med det då?
Jo, han hade hört i radio och läst i PT att John Harrys
orkester krockat med fyra älgar på vägen till Voullerim.
Det var i Norra Bredåker, som det hände. Harry fick
svåra skärsår i ansiktet. Dessutom blev han medvetslös.
Dom var fem (5) personer i bilen, som blev ramponerad.
Det var trummisen Ulf Degerman som körde. Harrys fru
Vivan, samt basisten Janne Höglund och gitarristen Leif
Grahn som satt med i bilen.

Dansen blev inställd, (naturligtvis). Harry fördes i ambulans
till garnisionssjukhuset i Boden, medan dom andra fick
åka hem. Var upp på kiosken i Hortlax och köpte en
tidning, där fanns bilder som visade hur illa det gick. Detta
hände i lördagskväll kl. 19.30. Då var jag tillsammans med
Rolf Åhmans i Kalix.

Farbror Sven ringde i morse och undrade om jag hade varit
med. Men jag sa att jag börjat med Rolf Åhmans.
Det gick fint i helgen där på Kaskad i Kalix. En tjej kom fram
och ville sjunga med oss. Hon sjöng tre låtar, hon sa att hon
provsjungit med Yngve Forssélls orkester dagen före.

Hon var endast 16 år, men såg betydligt äldre ut. Hon spelade
trumpet också. Vi tyckte alla att hon uppförde sig en aning
mystisk.

Tjänade 580 kr. i helgen. Ganska bra! Skall spela på Örnnäset
i Luleå på fredag. Lördag spelar vi på Bergnäset. Luleå hela
helgen alltså!
Vackert väder i dag. Solen lyser på en blå himmel. Mycket
råttor och sork här runt omkring.

Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0