En dag full med blås...

Det har blåst vindar idag som en 60-manna blåsorkester. Vinden har använt sig av alla de möjliga blåsinstrument; Sopran- alt- tenor och barytonsax. Klarinetten var också med på ett hörn, såsom även en ess-kornett. Trumpeten blåste ganska så friskt rena rama Louis Armstrong solo. Valthornen fanns med, och en liten panflöjt. Tuban hördes rätt så stark, samt en basklarinett. Och om jag inte hörde alldels fel, så tyckte jag mig höra en säckpipa någonstans långt bort i fjärran. Efter denna väderförklaring kanske ni förstår hur Hortlaxvädret har varit denna fredag den 21 maj 2011. Jo, det var så sant - Max hälsade på mitt i stormarna, Norah kommer om en stund. Hoppas nu inte att det  stormar lika mycket i vårt vardagsrum ikväll, när Norah och farfar skall käka lördagsgodis, medan farmor snällt får titta på. Ha en bra helg...
...önskar Roger, Bettan, Sessan, Pelle och Norah!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0